+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 44

Tråd: Duppedingser

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44

Duppedingser

Skapene våre er ofte fylt av alskens duppedingser som skal brukes til noe som vi kan klare å gjøre uten duppedingsene. Må innrømme at jeg er en liten duppedingsfantast.

Hvilke duppedingser har du, hvilke er nyttige og hvilke burde aldri vært laget?

Selv har jeg:
    Brødbakermaskin: :happy65: Brukes nesten hver dag og denne er min favoritt. Anbefales til alle andre.

Stavmikser m/div ekstrautstyr: :happy65: også en av dingsene som ofte er i bruk

Smoothie maker: Kanskje ikke det mest fornuftige valget, men vi bruker den ofte til å lage milkshake, og til å lage slush om sommeren. I tillegg bruker vi den til å lage frozen daquiri og andre drinker

Food prossesor : ikke i bruk etter at jeg fikk stavmikseren, før jeg fikk stavmikseren var den sjelden i bruk. Altfor mye styr å sette den frem bare for litt miksing

Raclette: eh... den har havnet på lofte - brukt 2 ganger

Foundy (vet ikke kos det skrives en gang....:s4: ) - står for tiden på lofte - har brukt den noen ganger med liker ikke rødsprit, flamme...

Riskoker: Ville ikke brukt penger på det selv, men har fått det i gave og joda den er grei nok - vi bruker den hver gang vi skal ha ris. Men, det er hverken enklere eller vanskeligere å koke ris for det

Frityrgryte: :happy65: Kjempeflott - vi bruker den mest om sommeren

Toastjern: Brukes ofte her hos oss. Vaffeljernet er nok også takknemlig for at det slipper det store presset

Kommer ikke på mer i farta.... men det kan hende det kommer tilføyelser etterhver som jeg har vært innom kjøkkenet......:winking70

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    En slik kaffe maskin til å lage capuchino i: Brukt en gang. Noe som vil kjøpe den?

Brødbakemaskin: Brukt lite. Noe som vil kjøpe den da?

Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    72
    Kjøkkenmaskin - brukes ofte

Foodprosessor - brukes til å lage pizzadeig i, hadde store ambisjoner med den engang :s4:

Toaster - brukes ofte av jentene

Brødrister - brukes endel

Stavmikser - har den et eller annet sted i huset

ørti boller, lokk, og andre praktiske ting man bare MÅ ha - ligger i blindkjelleren et eller annet sted

Kaffetraktere - mange av de, men bruker de ikke

Vaffeljern - brukes endel

Hmm, jammen ikke ille dette her, brukte jo masse av de....

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Toastjern - Brukes ikke
    Brødrister - Brukes ikke
    Stavmixer - Brukes når jeg lager kålrotstappe, grei å ha
    Fondue - Ligger enda innpakket i esken, ikke brukt
    Elektrisk kjøkkenvekt - et must!
    Food prosessor - Brukes til riving, hakking og blanding
    Mixmaster - Brukes til kakebaking etc.
    Eggekoker - Super, nå blir eggene alltid perfekte!
    Kaffetrakter - drikker ikke kaffe så den blir lite brukt
    Frityrgryte - Brukes innimellom, helst ute på terrassen om sommeren
    Vannkoker - enda et must!

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    35
    Poengstyrke
    33
    Blender: brukes masse i perioder - da lager jeg smooties med den

Vannkoker: jepp - må ha det - bare må ha det

Eggkoker: brukes hver gang vi koker egg (dvs 2-3 ganger i året)

Kaffetrakter: står i kjøkkenskapet men jeg har aldri kaffe. Serverer gjester pulverkaffe jeg...

Tekoker: fikk i bryllupsgave - aldri brukt (se vannkoker :winking70 )

Fondue: ikke pakket ut av esken ennå (4 år gammel tenker jeg)

Wok: brukt 2-3 ganger på 5 år

Raclette: fikk til jul - ikke brukt ennå

Frityrkoker: brukes masse i perioder. Nå står oljen i og den trenger sårt en rengjøring og ny olje så den er ikke brukt på noen måneder.

Elektronisk kjøkkenvekt: veldig nyttig!

_-_-_-_-_-_-_

Brødboks: bare no' tull! Brødet ligger på benken for hvis jeg putter det i brødboksen og lukker igjen så glemmer jeg at jeg har det og det blir liggende til det er skikkelig muggent :s4:

Alien presskanne fra Alessi: lurer på hvor den har blitt av jeg... :confused1 slik

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44

Oppdateringer

Å - det var vist et par småting jeg glemte - ser jeg når jeg ser over deres lister.

Brødrister - brukes sjelden og aldri. De gangene jeg har bruk for ristet brød trenger jeg som oftes ganske mye og vil ha litt ekstra smak - så da går de i stekovnen med olje og krydder :happy65:

Vannkoker: i bruk hver dag
    Moccamaster: i bruk hver dag
    Eggkoker: ..... brukt 2 eller 3 ganger
    Kenwood kjøkkenmaskin: tas frem et par ganger i året
    Elektrisk kjøkkenvekt :happy65: Ja sol - et must

Melkeskummer: bruker flere ganger i uken
    Espressokanne til å koke espresso på komfyren: brukes flere ganger uken

..... hm hvordan har jeg klart å glemme det jeg bruker oftest :confused1

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av cammie
    Alien presskanne fra Alessi: lurer på hvor den har blitt av jeg... :confused1 slik
    Den var tøff :happy55:

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    35
    Poengstyrke
    33
    Har noen mangler jeg også når jeg fikk tenkt litt til

Toastjern: brukes masse i perioder

Brødrister: brukes svært sjelden; 1 gang i året kanskje

Melkeskummer: har en sånn pittelitten en, brukes når jeg lager cafe latte o.l.

Foodprosessor: har en liten søt en som aldri har blitt brukt

Arvet elektrisk knivsliper: aner ikke hvor på kjøkkenet den er en gang

Mixmaster: brukes de tre gangene i året jeg prøver meg på en kake

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    72
    Må visst oppdatere jeg å Visste at det var for godt til å være sant

Fondue - nedstøvet i skapet, burde ha brukt det men....
    Eggekoker - ble bare tull med den....
    Frityrgryte - brukes endel
    Vannkoker - brukes mye
    Wok: veldig støver innerst i et skap
    Brødboks: lempa den i kjelleren

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Gu, så mye rart dere har alle sammen! Og jammen har jeg visst en del selv også.

Jeg har:
    vaffeljern - brukes ganske ofte
    toastjern - brukte det mye før, men ikke nå
    mikrobølgeovn - et "must"
    Brødrister - nesten daglig
    krumkakejern - fått til jul i fjor, prøvd en gang i år ;o)

Ser noen skriver Wok, men er det snakk om elektisk wok eller bare vanlig gryte? Jeg har en vanlig jerngryte og en av aluminium. Har brukt begge relativt mye, men vi har ikke spist mye wokmat det siste halve året.

Brødboksen min er den avlange kakeboksen kjøpt hos Tupperware. Den er i bruk hele tiden. Vaskes i oppvaskmaskinen innimellom.

Fondue - ALDRI brukt! Glemmer den av!
    Vannkoker - brukes en del, men ikke hver dag.
    Kaffetrakter - brukes sjelden, men av og til, så den er grei å ha.
    Foodprosessor - er kjekk å ha når jeg skal lage fiskekaker, kjøttkaker, raspe gulrøtter og ost. Er veldig glad i den!
    Elektrisk kjøkkenvekt - har vært i bruk daglig dette siste året ;o)
    Stavmikser - brukte den da Maya var liten og jeg moste maten hennes. Siden ikke brukt!
    Mixmaster - en helt nødvendig maskin for å kunne lage eggedosis, lage kaker.
    Mandelkvern - brukt en gang! Foodprosessoren er like bra!
    Rivjern - brukes for å male muskat på (liker helst revet, ferskmuskatnøtt, Gulrøtter, potetskiver, ost,osv. blir kuttet, revet, raspet i foodprofessoren!)
    Eggtimer - MÅ ha når jeg koker egg, steker kaker/brød!

Ønsker meg: Brødbakemaskin! Det høres så greit ut å kunne blande mel i maskinen og våkne opp til ferskt brød ;o) Og så har jeg hørt at den ikke er noe vanskelig å rengjøre, det er bare en liten bolle som skal vaskes. Jeg ønsker meg også dobbelt vaffeljern ;o) Og en knivsliper hadde vært kjekt gitt! Jeg har alt for sløve kniver i skuffen min nå.

Ønsker meg ikke: Cappacinomaskin, moccamaster, ekspresskanne, tekoker, eggkoker, riskoker, frityrgryte (pommesfritesen blir så god da, at da hadde jeg brukt den for ofte:winking70 ), raclette, potetskreller (hørte noen som fikk den i bryllupsgave, et stort beist av en maskin som aldri ble brukt), melkeskummer, Alien presskanne (hva brukes den til da?), blender (kan ikke man lage smoothies i foodprosessoren da?),
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    72
    Cammie skulle selge - hiv deg etter henne :)

Presskanne lager man kaffe med, nydelig :happy65:

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Elapela
    Ønsker meg: Brødbakemaskin! Det høres så greit ut å kunne blande mel i maskinen og våkne opp til ferskt brød ;o) Og så har jeg hørt at den ikke er noe vanskelig å rengjøre, det er bare en liten bolle som skal vaskes. Jeg ønsker meg også dobbelt vaffeljern ;o) Og en knivsliper hadde vært kjekt gitt! Jeg har alt for sløve kniver i skuffen min nå.
    Brødbakemaskin: min favoritt! :happy65: Og ja den er kjempelett å rengjøre. Bare tørker ut av den med en fuktig klut. I tillegg er det myye enklere å sette på et brød når kl 22.00 en kveld oppdager at det er fritt...... da frister det ikke å sette seg i bilen for å gjøre innkjøp.

Min maskin brukes i tillegg til å lage bolledeig - blir akkurat passe mengde boller til at de spises ferske - ikke nødvendig å hive noe i fryseren. Setter pizzzadeig i den. Pizza lørdag ettermiddag/kveld og shopping + div andre ting først...vel da setter jeg alt klart og timer til at deigen skal være ferdig hevet til vi er tilbake :happy65:

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise
    Cammie skulle selge - hiv deg etter henne :)

Presskanne lager man kaffe med, nydelig :happy65:
    Det er visst Poopsi som skal selge. Men portoen blir så dyr, at jeg kan like godt kjøpe den på Elkjøp ;o)

Blir kaffen anderledes med presskanne enn som kokt? Jeg drikker ikke det skvipet, så jeg skjønner meg ikke på ekspressomaskin, cappacinomaskin, presskanne osv.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    72
    Å :s4: har visst dagen i dag jeg :s4:

Tja, bedre vet jeg ikke, men å så mye enklere, lager vann i vannkokeren, hiver kaffe i presskanna - dytter vannet over kaffen, venter litt, dytter stanga på presskanna ned - voilaa kaffe...

Går litervis av sorten til eksamenslesing :cheers:

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    39
    Poengstyrke
    13
    Så mye dere har!

Her er vår liste:

Brødbakemaskin: Brukes lite, men lover meg selv alltid at jeg skal bruke den mer. Særlig siden min kjære bare spiser "nytt" brød.

Elektrisk kjøkkenvekt: Ville vært brukt mer, om jeg bare hadde hatt en kjøkkenmaskin...

Toastjern: Brukes mye! Ungene elsker toast, og det gjør visst jeg og :s4:

Brødrister: Brukes også mye, vi liker å riste to dager gammelt brød, blir så godt som nytt.....nesten...

Kaffetrakter: Brukes veldig sjelden.....bare om en og annen titter innom, for vi drikker ikke kaffe.

Vannkoker: Brukes mye, for vi elsker te....særlig den Lady Grey typen.

Vaffeljern: Brukes ikke så mye nå som jeg fortsatt ikke har kjøkkenmaskin...

Eggekoker: Brukes mye, for da slipper jeg å passe tiden

Fonduegryte: Kanskje jeg skal si gryter, for vi har to....en vi har kjøpt selv for noen år tilbake, som brukes en gang i blandt....og en vi ikke har pakket ut engang...en gave...

Microbølgeovn: Den bruker vi bare til tining og lett oppvarming av mat....synes liksom ikke maten blir noe særlig i den, den er for gammel.... Må visst kjøpe ny snart vi

Det eneste jeg egentlig savner, er en kjøkkenmaskin.... Vi sparer opp til en nå, og da kommer vi til å kjøpe en Kenwood Major (alt det viktigste utstyr inkl.)
    Mormor hadde en Kenwood en gang....jeg husker den tilogmed fra jeg var liten....og nå har den gått i arv til mamma....

Helene

+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine