+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 18

Tråd: Hvor mange på besøk?

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20

Hvor mange på besøk?

I de siste dagene har Julie hatt veldig mange venner her.Både gutter og jenter. Det er kjempekoselig det, men jeg løper jo som en strikkball,selv om de er ute. Det skjer jo noe hele tiden. Noen slår seg, blir sure, er tørste osv osv. Det er 1.klassinger.
    En dag 5, i går 7 stk.....
    Vi har ikke stor hage.

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Apr 2002
    Poengstyrke
    13
    Har ikke hatt noe grense på hvor mange de kan ha på besøk, men blir det veldig ofte så kan du jo spørre de andre foreldrene om ikke dere kan samarbeide litt sånn at ungene er hos de andre også ikke bare hos dere.

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Det kommer veldig ann på hvem som er på besøk. Noen merker man ikke er her, mens andre "river ned huset".
    Jeg må innrømme at jeg sukker litt når et par stykker kommer.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    72
    Vi har ubegrensa tilgang for å si det slik hehe. Men som deg, er noen jeg liksom bare sukker i det stille over å få inn døra =)

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Jeg har vanligvis en smertegrense på rundt 4 stykker inne. Kommer det flere til - så sender jeg de ut. Ute er det ingen begrensning - men vi bor jo slik til at de er ute å leker sammen - og er forsåvidt ikke på besøk her. Er det noe går de hjem til seg selv.

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Vi må avtale hvis noen skal være med hjem, og da har jeg egentlig satt en grense på 2.
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Ina Se innlegg
    Vi må avtale hvis noen skal være med hjem, og da har jeg egentlig satt en grense på 2.
    Hva gjør du hvis det plutselig står noen på døra, og han ikke har noen på besøk fra før ?

Mange av foreldrene avtaler vi med, da er det lettere og begrense til to, men nå er det endel som bor i nabolaget som kommer av seg selv.

Jeg syntes det er veldig koselig at noen kommer, og jeg liker godt å være sammen med de (fleste), men noen ganger blir det litt mye,
    Dette er ikke noe stort problem, lurer bare på hvordan dere tenker/praktiserer.

Jeg sender ikke Julie avgårde til noen uten at jeg har avtalt med foreldrene, og da må hun være der. Hun får ikke lov til å gå et annet sted uten voksen, eller at hun spør meg. Jeg MÅ vite hvor hun er, hønemor.
    Hun går jo bare i 1. kl lille snuppa,:)

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Jeg har ingen grenser på antall besøk. Synes det er greit at de samles her hos oss.

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Hva gjør dere med matservering til de barna som kommer uten avtale? Tenker spesielt på middag? Må de vente ute/på rommet? Lager dere ekstra mat og lar de spise med dere?

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sender dem hjem for å spise middag.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    72
    Enten går de hjem å spiser eller spiser de her, som oftest her etter å ha ringt foreldrene å hørt om det er ok =)

Ang Ina, bor ikke de slik til at det ikke plutselig står noen på døra?

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Det kommer aldri noen uventet hos oss, vi bor foreløbig så "langt" unna andre barn. Når de blir eldre løser problemet seg selv, da kommer og går de som de vil - uten at jeg teller antallet.
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Katinka - barn som bare ringer på som bor i området - anser jeg ikke som besøk som skal "trakteres" på samme måte som unger som bor lengere unna. Unger som bor lengere unna og trenger skyss til og fra - har vi måtte avtale besøk med - for da har jeg liksom ansvar for de så lenge de er her, uavhengig av om de er ute eller inne.

Når ungene i nabolaget stikker innom har jeg ikke noe spesielt ansvar for de - jeg tenker på dette med mat og drikke og slikt. De kommer til oss for egen maskin, de går hjem når det måtte passe dem og de sendes hjem for pleie og traktering.

Når vi spiser middag - så kommer det helt an på situasjonen - har vi nok inviterer vi på mat, har vi ikke så sitter de på rommet å venter, eller jeg sender de hjem hvis jeg vil ha mer ro over måltidet. Det kommer alltid an på situasjonen og formen og humøret og hvilke unger det er og hvor mange de er etc etc etc.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Har ikke satt noen begrensinger, mendet er sjelden det er så mange på en gang her. Det er stort sett Gabriel som kan plutselig få 4-5 stk på besøk. han får stort sett tlf hver dag av unger som vil komme. Men han setter selv begrensninger. Og sier gjerne: "I dag har jeg ikke lyst på besøk". Da vil han leke med Maya eller bare bygge med lego alene. Og han er sløv selv med å dra på besøk til noen, så jeg skjønner ikke hvorfor det er en kar som hele tiden ringer ham. Og den gutten er det egentlig ingen av oss som vil ha her, pga støynivået. Han ringer hver eneste dag, og hver dag i helgene. Jeg må innrømme jeg er begynt å bli ganske lei... Når de er her og jeg har nok mat, så får de en smakebit. Men jeg kan også be dem vente på rommet, eller gå hjem. Orker ikke noen som sitter å ser på at vi spiser feks., eller sitter med dataen å trykker. Da blir mine unger urolige og hastige etter å bli ferdig å spise fort.
    Sist endret av Tornerose; 10-06-09 kl 11:37.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Da jeg bodde nordpå hadde jeg også en unge som kom hjem til oss hele tiden,Støynivået var ikke så stort så det var egentlig ikke ett problem,men da han sto på døra vår kl 10 på juleaften reagerte jeg kraftig. Faktisk syntes jeg det var merkelig at ikke foreldrene sa i fra til han at på juleaften går man ikke på besøk til venner.

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Hvor mange, og hvor gamle barn har du?
    av Cantate i kategorien Bmix-undersøkelser
    Svar: 32
    Siste innlegg: 20-10-09, 19:46
  2. Hvor mange...
    av Lise i kategorien Rekorder
    Svar: 18
    Siste innlegg: 05-06-05, 18:48
  3. Hvor mange?
    av Klara i kategorien Gåter
    Svar: 7
    Siste innlegg: 20-02-05, 12:47

Bokmerker (linker)