Leser på et annet forum at en barnevakt betales med 50,- i timen + pizza atc.
Men får ikke en dagmamma mindre enn 50,- pr . time?
Og blir ikke det litt feil at barn passet når de sover, skal ønne seg mer enn en dagmamma?
Leser på et annet forum at en barnevakt betales med 50,- i timen + pizza atc.
Men får ikke en dagmamma mindre enn 50,- pr . time?
Og blir ikke det litt feil at barn passet når de sover, skal ønne seg mer enn en dagmamma?
Storebrorog Emil 8 år
Blogg
When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....
Jeg har pleid å gi rundt 200 kr pr kveld.. har ikke råd til å bruke b vakt hvis jeg må betale så mye mer..
min b vakt er 16 å jeg sier hva hun kommer til å få når jeg ringer å spørr henne så er det opp til henne å vurdere om det er verdt det eller ei... har ikke fått et nei enda vertfall :)
Hannah 9år og Hedda Aurora 8år
Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214
vet ikke, bruker aldri barnevakt
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
En helkveld inkl legging av ungene betaler jeg 300,- + snop, brus etc.
Mener også at man ikke kan sammenligne en barnevakt og en dagmamma.
Er ikke så inne på priser da jeg aldri har hatt behov for barnevakt, men 300 kroner pluss snop synes jeg høres ok ut.
Jeg hadde barnevakt for sønnen min på 7 år fra halv åtte til ti mens jeg var på kor en gang i uka i fjor.
Da fikk hun 100 kr for dette, hun ga han mat og la han mens jeg var borte.
Hvorfor kan man ikke sammenligne en dagmamma og en barnevakt?
Storebrorog Emil 8 år
Blogg
When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....
I mine øyne er det to forskjellige jobber.
En dagmamma er en som passer barnet daglig på dagtid. En barnevakt kan selvfølgelig leies på dag/ ettermiddag, men jeg ser mest det som kveld/ nattejobb.
Det er som regel en ungdom som gir av sin tid for å tjene noen kroner der man gir en avtalt pris for denne jobben.
En dagmamma gir en avtalt pris for en jobb over en lengre periode, som f.eks månedslønn.
Slik fungerer det ofte overfor andre typer kortjobber, prisen blir høyere.
Ser Fillerya har svart,og det var omtrent det jeg også hadde i bakhodet. Pluss at de fleste har barnevakt på kvelder i helgene. Du kan jo spørre deg selv hvor villig du er til å jobbe på en lørdagskveld for samme betaling som du får mandagsformiddag.
Personlig synes jeg at en dagmamma er fryktelig underbetalt. Og istedefor å bruke det som ett argument for å presse ned prisen på barnevakt,vil jeg snu det å spørre om det ikke er på tide å betale dagmammaer litt mere ?
Og nå vet jeg at du ikke har dagmamma Ina så det er ikke personlig myntet på deg :)
Også har jeg ett lite tillegg. De fleste dagmammaer er underbetalt for i det hele og det store skal kunne konkurere med en barnehage, men legger de sammen prisen for antall barn de kan ta til seg, så vil dem ha en høvelig betaling. Det skal trossalt betales fra inntekten til foreldre som har annet enn barnepass som må betales, mener de fleste dagmammaer får en pris pr. barn lik barnehagekostnader.
Når det gjelder å gi litt mer for en barnevakt jobb, så er man faktisk nøtt til å ha en høvelig pris, slik at barnevakten faktsik synes at det lønner seg å ta jobben.
Når jeg var 13 fikk jeg to hundre for en hell natt der jeg var våken.. pga den ene ungen hadde en tendens til og våkne på natta... også fikk jeg en pose chips og en brus.. og jeg ba faktisk om billig brus og chips hehe er det jeg fikk i hvertfall... elsker og være i nærheten av barn så vis vennine mine spør så tar jeg ikke noe.. eneste de får beskjed om er send med klær og bleier... resten fikser jeg hehe ( er faktisk noen som spør om jeg ikke skal ha noe siden jeg har de gjerne over ett døgn)
Vi har vært prøvere siden spet 05.. Blei gravide des 05.. Mistet feb 06.. Er engla mamma til en gutt og jente født 1 mai 2010
Betaler barnevakt under 18 år 50 kr timen + pizza e.l. og snop over 81 år 60 kr. Dagmamma har jeg kun for 3 uker nå og da betaler vi 80 kr timen, men da oppgir vi det
4 barnsmamma
De få gangene vi har benyttet oss av barnevakt her så er det for et par timer pga foreldremøte o.l. Barnevakten her er ei på 14 år som får 25,- timen pluss brus og godterier. Hvis hun må ta seg av stell og legging av barna i tillegg så får hun 50,- for dette. Har 2 små her som hun da tar seg av.
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
Bokmerker (linker)