+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 2 av 2

Tråd: Ny leke :)

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23

Ny leke :)

Nå har Fisher Price kommet med enda en leke :)

U.B.Funkeys

Leketøybransjen har kåret U.B.Funkeys til Årets leke 2008. Det at leken har flere bruksområder har tiltalt den norske juryen, så vel som barn og juryer verden over.

- Det som gjorde U.B.Funkeys til en klar vinner, var lekeverdien. I tillegg til å samle figurene og leke med dem fysisk, kan de plugges i PCen. Vi vet at barn og unge bruker PCen til lek og læring, og denne tilleggseffekten hos U.B.Funkeys gjorde utslaget, sier juryleder Margareth Dahler fra Brio.

Sammen med de øvrige jurymedlemmene, Gerd Falck (Yes! vi leker) og Ida Johansen (Ringo), har hun trålet seg gjennom en lang rekke produkter i jakten på Årets leke 2008.

- Det er en morsom oppgave. Vi har strenge statutter å forholde oss til, men U.B.Funkeys har blant annet vunnet prisen ”Innovative Toy of the Year” på lekemessen i Nürnberg, som er verdens største, i tillegg til at serien gjør det svært bra i andre land. Totalfølelsen vår rundt U.B.Funkeys er at den kommer til å begeistre barna – både i lek og læring, sier Dahler.

Årets Leke blir kåret hvert år av leketøybransjen etter følgende retningslinjer:
    • Leken skal ha høy kvalitet
    • Leken skal ha høy lekeverdi
    • Leken skal være relativt ny eller representere en betydelig videreutvikling
    • Leken skal være velegnet og engasjerende for forbrukergruppen den er beregnet for
    • Leken skal være/bli tilgjengelig for et bredt marked via de naturlige distribusjonskanaler for leker
    Om Årets leke:
    U.B. Funkeys er et dataspill som åpner døren til Funkeyenes hjem Terrapinia, en virtuell verden full av spill og spennende saker. Selve PC-tilkoblingen er utformet som en stor figur, og det finnes 42 samlefigurer som låser opp nye soner innenfor spillet. Veiledende utsalgspris for startpakken, som inneholder tre samlefigurer er 275 kroner, mens figurene solgt separat koster 59 kroner.

Salgsjef Karol Partyka i Mattel Norge er svært fornøyd med kåringen.
    - Vi vet jo at U.B.Funkeys er en kul leke, det har salget i andre land vist. U.B.Funkeys har gått som en farsott blant unger blant annet i USA, og serien har vunnet høythengende utmerkelser. Men det er selvsagt gledelig at bransjen har tro på produktet i Norge også, sier Karol Partyka.

Klokka 12 den 28. september gjennomføres en helt spesiell skattejakt i fornøyelsesparken TusenFryd, der over 1000 samlefigurer vil være premier sammen med de mest eksklusive variantene.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    40
    Poengstyrke
    31

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Tips til hjemmelaget leke
    av Tornerose i kategorien Hobby
    Svar: 11
    Siste innlegg: 28-01-10, 15:08
  2. Å leke alene ute....
    av Lise i kategorien Barnas gullkorn
    Svar: 21
    Siste innlegg: 31-05-04, 11:05