Kjære Esmeralda
Jeg har et problem som du kansje kan hjelpe meg med...
Vi (familien min) Vil ha snø.. men den kommer ikke.. vet du hvordan vi kan få snøen til å komme, å bli??
Kjære Esmeralda
Jeg har et problem som du kansje kan hjelpe meg med...
Vi (familien min) Vil ha snø.. men den kommer ikke.. vet du hvordan vi kan få snøen til å komme, å bli??
Hannah 9år og Hedda Aurora 8år
Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214
Kjære skravlende og kaklende Kari
Som du så betegnede skriver om deg selv så kan du kanskje bli for skravlete og kaklete, kanskje venninnen din (jeg antar denne venninnen er veldig snill og søt) rett og slett er utslitt å trenger litt søvn for å komme seg mellom skravleøktene?
Men halv ett på ettermiddagen var jo lovlig tidlig da, selv om jeg jo ser du skrive I kveld i samme setning. Jeg antar du skrev feil her og mente halv ett om natten, og da legger alle prektige unge damer seg skjønner du Kari.
Så mitt råd til deg er å stelle godt med venninnen din, og gi henne små pauser innimellom så holder hun ut lengere.
Med vennlig hilsen
Esmeralda![]()
Kjære Istappen
Det min venn er et godt spørsmål. Og slik jeg og min gode venninne Fru Sydentutt ser det er løsningen å flytte på seg til sydlige strøk, der er det jo så mange kjekke mennesker som er mer enn villig til å varte opp frosne damer fra nord. Fry Sydentutt og jeg hadde en kjempe ferie i fjor, og traff så mange spennende menn, eh mennesker....
Nå antar jeg at du ikke vil flytte på deg, og da er løsningen å ha en kjekk mann som er varm. Krype inntil han og bare gosse deg på varmen fra han. Eller en termodress som du kan fylle med varmluft.
Med vennlig hilsen
Esmeralda![]()
Kjære aalisa, stemmegiver
Du kan lage en liste over de du antar er de nominerte og håpe at den som nominerte går på den, å gir deg den rette utgaven av listen etterpå. Fast as an Ass var engang med i en konkurranse der deltakerne var hemmelig, der var det så hemmelig at jeg ikke engang visste at Fast as an Ass var deltaker. Dommeren var en skjønn unge herremann, som etter en god middag avslørte deltakerne, så her er jo et tips du kan ta med deg, inviter den som nominerte på en romantisk middag, det er utrolig hva litt levende lys og noen flaske god rødvin kan utløse.
Med vennlig hilsen
Esmeralda![]()
Kjære deg
Snø er en finurlig ting og krever kulde, her kan du jo inngå en avtale med forrige innskriver som ville ha det varmere om bytte av vær. Selv om slikt no ikke er så veldig lett å gjennomføre da.
Andre løsninger er å leie inn en autorisert Snømaker, du finner de på Gule sider i telefonkatalogen. De er eksperter på å lokalisere snøbyene, byene ja snø bor i byer som flytter seg på himmelvelvningen. Når en slik by er observert overtaler snømakerne snøen til å dale sakte ned i skjul.
Å få snøen til å bli derimot krever endel innsats av dere, dere må være snill med snøen å gi den gaver (kan sendes til min adresse så vidresender jeg dem)
Med vennlig hilsen
Esmeralda![]()
Kjære Esmeralda!
Jeg er tykk og det vil jeg ikke være. Hvorfor er jeg tykk? Hvorfor vil jeg ikke være det? Og hva skal jeg gjøre med det?
Hilsen tykk og oppgitt Kari
Her har det kommet inn spørsmål fra nok en person som ønsker å være anonym:
Kjære Esmeralda
Jeg er en person uten stil, klasse og finesse. Jeg vil gjerne invitere noen venner til et flott middagsselskap, men jeg har to problemer.
1. Jeg har ingen venner
2. Jeg vet ikke hvordan man arrangerer middagsselskap og hva man serverer og hvordan.
Kan du hjelpe meg?
Hilsen anonym.
Kjære Kari
Du er da ikke tykk, stødig og fast i formen er du, så vær stolt av det unge dame. Det tar tid å bygge opp en slik kropp som det jeg og du bestitter, den er fylt med kjærlighet og gode stunder. Eldre menn blir tykke, ikke vi damer - vi er fylt med elskovsputer.
Men om du ikke vil ha denne stødige kroppen så er det nok desverre, og beklager jeg liker ikke å si slike stygge ord men nu må jeg, slanking som e r nødvendig. Bortkastet tid, og sløsing med kvinnelige krefter...usj styggedom fra ende til annen.
Nei vær stolt over din kropp som er fylt med kjærlighet, reis opp hodet og gå ut i verden å tenk, det finnes jammen bare en av meg, og jeg er viktig!
Med vennlige bollehilsner
Esmeralda :27:
Kjære Anonym
Kjære vennen, hvilken slem person er det som har fortalt at du er uten stil og finesse - alle mennesker har det, ja utenom de forferdelige unge menneskene som bor i 4.etage her i blokken min. De roter og bråker hele døgnet og er forferdelig utidige i sin væremåte ovenfor meg og mine venninner, de tilbyr seg å hjelpe oss med å bære våre varer, rake plenen min og slike ting, tenk å tru at vi er så dårlige til bens at vi ikke klarer slike ting selv, pføy...
Nei kjør igang med selskapet du. Kanskje du kan invitere bussjåføren sin, og hun som sitter i kassen der du gjør dine daglige innkjøp. De setter nok stor pris på å bli kjent med deg, internett er også et fint medium men kan være litt skummel å handtere om du ikke er vant med slikt.
Fjorland har mye godt, handle inn noen slike å server de,men husk å ta de ut av emballasjen først å varme de da. Eller du kan jukse bittelitt, bestill fra en resturant å "lek" at du har kokkelert rettene selv, det er lov å jukse litt av og til.
Håper du fant noe klokt i dette.
Med vennlig hilsen
Esmeralda :dagens-rose:
![]()
Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?
aalisa`s dagbok-klodring
aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa
Jeg har en langsiktig plan jeg, på ca. 1,5 år. Men for å få gjennomført den er jeg avhengig av å vinne 1. premien i LOTTO, med en sum på over 4 milioner.
Så da lurer jeg på; Hvordan skal jeg klare å vinne den 1. premien??
Aalisa
aktiv Lottospiller
![]()
aalisa`s dagbok-klodring
Kjære Esmeralda.
Nå tror jeg Krølle ikke skjønte hva jeg mente. Jeg lurer på hvordan jeg skal få de 7 rette den uka det er 4,2 millioner i 1. premie!!
Lottokupongen leverer jeg jo!!
Mvh.
Aalisa
ps. smart katt du har, som kan skrive
![]()
aalisa`s dagbok-klodring
Bokmerker (linker)