+ Svar på tråd
Side 1 av 9 1 2 3 ... SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 126

Tråd: Esmeralda Pjatts Spørrespalte

Innmeldt
    Jan 2008
    Poengstyrke
    5

Esmeralda Pjatts Spørrespalte

La meg få presentere meg for dere.Jeg er Esmeralda Pjatt, en fremmelig dame som mener verden er et herlig sted.

Esmeralda Pjatt er en sofistikert dame i sin beste alder, 42,5 år og hun bor i en liten leilighet med sine to gode venner, skilpadden Fast as an Ass og den pelsfrie katten Krølle. Utenfor leiligheten sin har hun en liten gressplen, og noen busker som hun omhyggelig steller i sommermånedene.

Esmeraldas store hobby er å strikke, hun strikker og strikker, og akkurat nu holder hun på med et par strømper. Men siden Esmeralda er en smule distre og lett blir revet med, er hun ikke kommet lengre enn til strømpe nummer en, men den er til gjengjeld en halv meter lang.

Til daglig jobber hun som Klok kone i en avis, og svarer villig vekk på spørsmål hun får fra publikum, og det er derfor hun gjør sitt inntog her, som klok kone. Hun har nemlig observert nettstedet en stund og har merket seg endel undring på forskjellige ting, og mener bestemt at hun kan svare bedre enn de svarene som er gitt til nu.

Så her har dere, Esmeralda Pjatt - Klok kone om dere lurer på noe

Innmeldt
    Jan 2008
    Poengstyrke
    5
    Kvelden senker seg over byen, og Esmeralda sitter på kjøkkenet og nipper til glohet kaffe med litt medisin i, sånn i tilfelle tette blodårer så er det kjekt med litt medisin tenker hun for seg selv....Strømpen hun strikker på ligger i kurven ved siden av stolen hennes, og ved siden av ligger katten Krølle å følger med på krumspringene til skilpadden Fast as an Ass. Hun ler stille for seg selv, titter ut av vinduet og gjør seg noen tanker om det nye året som er kommet.

I nyhetene er det meldt metervis med sne, dårlig vær og strømløse hus. Esmeralda nikker for seg selv og smiler, hun kjenner ei som enda har strøm, for hun bor nemlig i huset som ikke mistet strømmen, mens naboen hennes sitter å fryser i mørket nu. Syllan heter hun, å hun er egentlig litt hverdagshelt tenker Esmeralda, for da vinden blåste som verst fikk hun berget trampolinen fra å gjøre store skader om det hadde fått rullet videre på sin ferd i nabolaget. Slike damer som Syllan liker Esmeralda, og tenker at hun kanskje skal strikke strømper til Syllan om hun noengang blir ferdig med den hun holder på med nu.

Fast as an Ass durer rundt i en voldsom fart mellom bena på Esmeralda, og hun nikker igjen mens hun drikker resten av kaffen som er blitt litt lunken mens hun fintenkte på kjøkkenstolen hennes. Mon tro om hun kanskje skal spandere nye puter på stolene tenker hun videre......

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Herlig. Velkommen hit Esmeralda :bouquet1:

Kjære Esmeralda, jeg har en venn som har et stort problem som jeg lurer på om du kan hjelpe h*n med. Du skjønner denne vennen min er så plaget med en forferdelig kropsodør. Hva skal h*n gjøre?

Hilsen Kari, en god venn

Innmeldt
    Jan 2008
    Poengstyrke
    5
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Herlig. Velkommen hit Esmeralda :bouquet1:

Kjære Esmeralda, jeg har en venn som har et stort problem som jeg lurer på om du kan hjelpe h*n med. Du skjønner denne vennen min er så plaget med en forferdelig kropsodør. Hva skal h*n gjøre?

Hilsen Kari, en god venn
    Kjære Kari

Så fint at din venn har en venn som deg, å så heldig at du fant meg :3zc6:

Er du helt sikker på at vennen din har så forferdelig odør? Det er ikke deg da som kanskje har fått noe i nesen din som sitter fast å lager lukten? Det vil du vite om det er flere en vennen din som lukter litt rart, tenk litt på det vennen min.

Om det derimot viser seg at vennen din er den som lukter så skrekkelig - noe skilpadden min Fast as an Ass også gjør av og til, den er så himla fæl å knabbe småkaker fra meg skjønner du, og da får Fast as an Ass så utrolig dårlig mage, og den min venn Kari, det lukter virkelig skrekkelig....

Åja, vennen din ja - foreslå at dere to drar i et offentlig basseng sammen, på den måten får du lurt vennen din til å bade, og til neste jul gi gjerne vennen din boken min Emseralda Pjatts finurlige vaskemanual i gave.

Med vennlig hilsen

Esmeralda :s08:

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Tusen takk for svar Esmeralda.

Ja, jeg er sikker på at vennen min lukter ille. H*n sitter alltid alene i bussen - til og med bussjåføren stikker av når h*n kommer på (sabla upraktisk egentlig, men h*n har nå lært seg til å kjøre buss - og da går det heftig fort å komme seg til byen)

Men, altså - nå er det lenge til jul. Kan du ikke gi et lite uttdrag av vaskemanual her og nå. Jeg lover å kjøpe boken din, selv om du gir noen tips her og nå.

Med vennlig hilsen Kari med klipe på nesa

Innmeldt
    Jan 2008
    Poengstyrke
    5
    *fnis* nu fikk jeg jammen likøren min i vranghalsen her Kari, å det er ikke ofte slikt skjer i dette huset, sist var nok da Krølle (det er katten min) ufrivillig tok seg et lite bad i fotkaret mitt, *knise* da var det liv her skal du tru - med Krølle først, så Fast as an Ass og til slutt kom jeg da, hesblesende i min nye slåbrok mens vi forsøkte å få fast Krølle slik at vi fikk tørket det stakkars dyret.

Huff ja, jeg skjønner at vennen din har et aldri så lite skjønnhetsproblem, som vi sier vi som bor litt mer hyggelig til, slik som meg i min leilighet med egen hageflekk. Vi kan jo først se den gode tingen da, din venn har lært å kjøre buss og det er jammen ingen dårlig ting å kunne i disse miljøtider med fokus på kollektiv transport og ikke egen bil. Tenk så heldig h*n er som kan dra til og fra jobb i egen buss, sånn helt alene - det er miljøpolitikk på sitt beste, og jeg synes du skal nominere vennen din til stortingets miljøkomite.

Boken min ja, den er ikke helt ferdig enda, redaktøren ble så forferdlig pirkete i et kapittel her, og mener at å vaske seg naken i urtevann ute i hagen var ikke å anbefale fruene på vestkanten, mens jeg jo ser det nyttige i slikt koselig samvær. Tenk så praktisk det er, man deler på urtene, vannet og blir samtidig kjent med naboene....

Et lite utdrag om nettopp dette med kroppsodør kan jeg da gi deg.

Kapittel 14 - Lukten av en uvasket kropp fra arbeiderklassen

Vi har alle kjent lukten fra en arbeiderkropp, og noen lukter mer enn andre. Det er 3 forskjellige odører som skiller seg ut her, og til disse 3 luktene må det forskjellige behandliger til for å fjerne de.
    1. Svarte penger, de lukter forferdelig grusomt - og i denne kategorien befinner feierne seg, samt noen slike grusomme søppelbilmenner. Kan du skjønne at de virkelig orker å kjøre rundt på søppel hele dag, nei vet du hva det må da finnes andre ting å bedrive tiden med sier nu jeg. Gode råd for slik en lukt er å bruke grønnsåpe, Grønnsåpe tar knekken på selv den mest standhaftige bakteri'e og her anbefales det at en legger kroppen til bløt et døgn eller så i sterkt grønnsåpevann. Da skal alle bakteri'ene være borte.
    2. Her befinner kjøpmennene, frisørene og andre slike hverdagsborgere seg. Ja det er nu rart tenker du at lukten har noe med hvor en befinner seg i samfunnet å gjøre, men det er enkelt å svare på da, jo rikere en er, jo dyrere parfyme har en råd til. Å er det noe alle vet så er det at dyr parfyme, knekker selv den mest utholdende svettelukt. Rådet for slike lukter som skiller seg ut her, kan minne litt om kokt kål - er rett og slett å henge til lufting. Ta kroppen, å heng på snoren på verandaen et par døgn, husk for all del å ikke henge ut noen på en søndag, det passer seg ikke.
    3. Den aller verst lukten befinner seg her, det er nok en slik lukt som dette Karis venn (her skrev jeg deg inn Kari, da eksempler alltid gjør seg så fint på trykk) plages med, eller det er nok mest Kari som plages. Denne lukten sliter de fleste som er litt late med, og rådet her er salmiakk. Ta 3/4 salmiakk på en bomullsdott og tape under armen på kroppen, bør nok sitte en uke eller så for å virkelig hjelpe godt.
    Håper du finner noen svar her, Kari

Med vennlig hilsen

Esmeralda :s08:

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Tusen takk Esmeralda, jeg skal forsøke å gjøre noe med problemet. Jeg tror forresen min venn lider av alle tre sortene, så jeg tenker jeg tar en kombinasjonsløsning. Det er vel ikke skadelig?

Innmeldt
    Jan 2008
    Poengstyrke
    5
    Neida, overhodet ikke skadelig på noen måter - kjør i vei du Karimor, trur vennen din vil møte en mye bedre hverdag etterpå.

Med vennlige hilsen

Esmeralda

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Kjære Esmeralda, jeg har fått inn et spørsmål fra en bruker som ønsker å være anonym. Håper du svarer på anonyme henvendelser også.
    Sitat Opprinnelig lagt inn av En som ønsker å være anonym

Kjære Esmeralda.

Jeg og min mann deler en leilighet på 12 kvadratmeter. Jeg synes det blir veldig koselig her når jeg tenner levende lys, men min mann påstår at jeg er pyroman og vil tvinge meg til å gå på møter hos Anonyme Pyromane.

Mine spørsmål er:
    Hvordan kan jeg overbevise min mann om at jeg ikke er pyroman? Jeg mener jeg tenner kun 100 telys og 50 stearinlys pr kveld.

Vet du hvordan det er på disse møtene? Vil det være grusomt for meg som ikke er pyroman å bare gå dit slik at mannen min blir forøyd?

Vil det være galt av meg å gå på slike møter bare for å gjøre mannen min fornøyd når jeg ikke er pyroman?

Innmeldt
    Jan 2008
    Poengstyrke
    5
    Kjære Esmeralda.

Jeg og min mann deler en leilighet på 12 kvadratmeter. Jeg synes det blir veldig koselig her når jeg tenner levende lys, men min mann påstår at jeg er pyroman og vil tvinge meg til å gå på møter hos Anonyme Pyromane.

Mine spørsmål er:
    Hvordan kan jeg overbevise min mann om at jeg ikke er pyroman? Jeg mener jeg tenner kun 100 telys og 50 stearinlys pr kveld.

Vet du hvordan det er på disse møtene? Vil det være grusomt for meg som ikke er pyroman å bare gå dit slik at mannen min blir forøyd?

Vil det være galt av meg å gå på slike møter bare for å gjøre mannen min fornøyd når jeg ikke er pyroman?
    Kjære Anonym

Anonyme mennesker er også mennesker, så klart jeg svarer :bouquet1:

Søteste deg, jeg merker med engang at du og din mann ikke kommuniserer så veldig bra og dette er nok en stor del av problemet. Din mann er nok usikker på hans rolle i det hele, han vil nok være ditt livs lys og blir nok litt usikker på om du foretrekker lysene du selv tenner og kanskje ikke trenger hans indre lys.

Personlig mener jeg at du ikke brenner mer lys enn man strengt tatt behøver for å kose seg, det er så koselig med levende lys selv om Krølle, katten min nok ikke er enig. Vond historie det der for Krølle, da levende lys var endel av årsaken til at pelsen er borte i dag.

Jeg kan ikke uttale meg som sådanne møter som du nevner der, og trur at din sarte personligehet nok ikke har godt av å møte bermen (jeg mener Fru Flaksen i 2 etage nevnte at slike møter alltid trekker til seg en del berm fra dårligere bopæler enn min leilighet med egen gressplen). Så dette må du nevne for din mann, din sarte natur har nok ikke godt av dette kan du si til han.

Ja, du kan ikke gå på sådanne møter under noen omstendigheter. Om din mann fortsatt mener dette, må du forsøke å snakke behagelig til han. Her kan det lønnes å ha stylet seg litt opp på forhånd, litt godlukt bak ørene og en ny neglisje, samt en liten time hos din lokale frisør for litt krøll. Menn liker å være den sterke skjønner du, så om du lover å brenne litt mindre lys, og forteller han mens du masserer føttene hans at han er ditt livs lys og ingen kan noengang utkonkurrere dette så skal nok dette gå bra.

Med vennlig hilsen

Esmeralda

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Kjære Esmeralda!

Jeg har ei venninne som er så kjedelig og alltid (! :knis: ) vil legge seg dørge tidlig. Sånn som nå i kveld så vil hun gå å legge seg når klokken bare er halv ett på ettermiddagen (!) og jeg har lyst til å skravle mer med henne. Hva skal jeg gjøre?

Hilsen skravlende og kaklende Kari

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Djisøss, Kari, kjeder du deg eller? :25:
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    40
    Poengstyrke
    31
    Kjære Esmeralda.

Hvordan får jeg som fryser, sommervarmen til å holde seg hos meg hele året, i kalde vinterNorge????

Hilsen
    Istappen

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose Se innlegg
    Djisøss, Kari, kjeder du deg eller? :25:
    Nei ikke nå lengere

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    40
    Poengstyrke
    31
    Kjære Esmeralda.
    Jeg har vært med på en avstemming.. Med hemmelige nominerte!!
    Hvordan skal jeg få svar på hvem de nominerte var etter at vinneren er kåret??
    Den som nominerte vil nemlig ikke ut med det:08:

Hilsen aalisa
    stemmegiver

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

+ Svar på tråd
Side 1 av 9 1 2 3 ... SistSist

Lignende tråder

1. Esmeralda Pjatts Daglige gjøremål..
    av Esmeralda Pjatt i kategorien Generell debatt
    Svar: 10
    Siste innlegg: 31-01-08, 19:52

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler