jeg husker jeg hatet kjoler, så jeg ba mamma om å få låne hennes bunad, så fikk hun heller kjøpe seg en kjole. Jeg ville heller bruke bunad enn kjole iallefall.
Jeg hadde tannregulering frem til 3 dager før konfirmasjonen, og det var så herlig å få bli kvitt skjiten jeg hadde båret på i 1,5 år.
Men fotografen måtte komme fra Bodø til Værøy. Vi var en såpass stor klasse det året (28 elever) på en liten øy på 1200 innbyggere, (babyboom i 1969) så de fleste foreldrene valgte å få ham hit. Fotografen rigget seg til på fiskarheimen, og de konfirmasjonsbildene er grusomme. En brunflekkete bakgrunn, og jeg sitter å kniper igjen munnen. Han kom selvfølgelig FØR konfirmasjonen og FØR jeg fikk av meg skjiten. Mamma nektet å la meg reise til Bodø å få tatt bilder i ordentlig studio.
Mine foreldre hadde aldri god råd, så jeg forstår jo det da. Jeg fikk heller ingen konfirmasjonsgaver hos dem, selskapet var liksom gaven til meg da. De forklarte meg at de ikke hadde råd.
Middagen ble holdt hjemme hos oss. Jeg fikk ca. 3500 kr i pengegaver, 1 gullring, et gullsmykke, et sølvsmykke fra kjæresten min den gangen :03: , et treskrin og en kassett. Det er det jeg kan huske iallefall... På kvelden etter at gjestene var dratt kom kjæresten og hentet meg i sin snørrgrønn Fiat :25: Jeg hadde til og med fått lov til å gå på fest kvelden før, dersom jeg ikke drakk. Husker ikke om jeg gjorde det, men det tror jeg ikke.
Jeg hadde pugget de bibelsitatene utenat som vi kom til å bli spurt i, og jeg husker jeg fikk svare 3 ganger, for jeg husket alt, og var kjempestolt over det.
Men husker ikke hva vi spiste til middag, eller om det ble holdt noen tale for meg. Iallefall er ikke mine foreldre noen talere. Mulig en av mine gudforeldre holdt tale....Ikke husker jeg om det var sang heller...Og ikke nytter det å spørre mamma om det heller, for hun er blitt så glemsk nå![]()

) så de fleste foreldrene valgte å få ham hit. Fotografen rigget seg til på fiskarheimen, og de konfirmasjonsbildene er grusomme. En brunflekkete bakgrunn, og jeg sitter å kniper igjen munnen. Han kom selvfølgelig FØR konfirmasjonen og FØR jeg fikk av meg skjiten. Mamma nektet å la meg reise til Bodø å få tatt bilder i ordentlig studio.

Svar med sitat

Bokmerker (linker)