+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 43

Tråd: Din konfirmasjon? Hva husker du?

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37

Din konfirmasjon? Hva husker du?

jeg husker jeg hatet kjoler, så jeg ba mamma om å få låne hennes bunad, så fikk hun heller kjøpe seg en kjole. Jeg ville heller bruke bunad enn kjole iallefall.
    Jeg hadde tannregulering frem til 3 dager før konfirmasjonen, og det var så herlig å få bli kvitt skjiten jeg hadde båret på i 1,5 år.
    Men fotografen måtte komme fra Bodø til Værøy. Vi var en såpass stor klasse det året (28 elever) på en liten øy på 1200 innbyggere, (babyboom i 1969 ) så de fleste foreldrene valgte å få ham hit. Fotografen rigget seg til på fiskarheimen, og de konfirmasjonsbildene er grusomme. En brunflekkete bakgrunn, og jeg sitter å kniper igjen munnen. Han kom selvfølgelig FØR konfirmasjonen og FØR jeg fikk av meg skjiten. Mamma nektet å la meg reise til Bodø å få tatt bilder i ordentlig studio.
    Mine foreldre hadde aldri god råd, så jeg forstår jo det da. Jeg fikk heller ingen konfirmasjonsgaver hos dem, selskapet var liksom gaven til meg da. De forklarte meg at de ikke hadde råd.
    Middagen ble holdt hjemme hos oss. Jeg fikk ca. 3500 kr i pengegaver, 1 gullring, et gullsmykke, et sølvsmykke fra kjæresten min den gangen :03: , et treskrin og en kassett. Det er det jeg kan huske iallefall... På kvelden etter at gjestene var dratt kom kjæresten og hentet meg i sin snørrgrønn Fiat :25: Jeg hadde til og med fått lov til å gå på fest kvelden før, dersom jeg ikke drakk. Husker ikke om jeg gjorde det, men det tror jeg ikke.
    Jeg hadde pugget de bibelsitatene utenat som vi kom til å bli spurt i, og jeg husker jeg fikk svare 3 ganger, for jeg husket alt, og var kjempestolt over det.
    Men husker ikke hva vi spiste til middag, eller om det ble holdt noen tale for meg. Iallefall er ikke mine foreldre noen talere. Mulig en av mine gudforeldre holdt tale....Ikke husker jeg om det var sang heller...Og ikke nytter det å spørre mamma om det heller, for hun er blitt så glemsk nå
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    ååå komfen...:27:

vi hadde okse steik til middag.. husker søstera til farmor(tante magda) å mannen hadde tale om å for meg hehe det var kjempemorsomt..

jeg kunne velge om jeg ville ha bunad eller 2000 kr av mamma å pappa... jeg valgte penger...:07:

så husker jeg at farmor sa at jeg kunne få velge mellom skinn bibel med gull inngravering eller 1000 kr... jeg ville jo seff ha penger.. men da satt mamma å pappa foten ned... det fikk jeg ikke ..hehe angrer ikke nå da:) det er et fint minne etter farmor å farfar nå som di ikke er her mer..:)

til sammen fikk jeg 9500kr tre gullsmykker to ringer.. å masse sølvtøy... kakespader å t skjeer...:21: hatet det da.. men er glad for det nå:)

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    72
    Hadde en blå kjole på meg og kjeften full av tannregulering, så noen smiliebilder ble det ikke.

Til middagen, den ble holdt i et lokale på salgslaget her siden pappa jobbet der, og det jeg husker best er at pappa og tanta mi satt å knipset erter på hverandre under middagen Skikkelig voksen gjeng vi

Gaver, husker at jeg fikk stereoanlegg av mamma og pappa, og en gullring av gudforeldrene mine (den bruker Malene nu), eller husker jeg ikke hva jeg fikk men husker at jeg var misunnelig på noen av vennene mine som hadde fått myyyye penger.

Kaffen ble holdt på andre siden av veien der vi bodde, hos min tante og onkel for de hadde større stue enn det vi hadde.

OG jeg husker at jeg var skitlei av all bildeknipsingen når vi kom så langt som til kaffen

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    72
    Sanger hadde vi heldigvis ikke, kan ikke fordra slikt jeg.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    konfirmerte meg borgelig, så vi måtte til hammerfest en gang i uka hele vinteren igjennom. (for de som ikke er kjent i nord så er det ca 15 mil alta-hammerfest en vei) konfirmasjonen var også i hammerfest, sjefen i statoil var der å holdt en tale, det var veldig høytisstemning over det hele, jeg hadde en hvit kjole og rødt skjerf og røde pumps på meg :01: veldig 80-talls

jeg fikk mest smykker lite penger, pengene gikk til ett camera jeg kjøpte meg senere :) jeg hadde en fin dag, og siden jeg ikke ble konfirmert en søndag så hadde jeg flere av venninnene mine i selskapet :) det var kos

av mine foreldre fikk jeg en slaong til å ha i kjelleren, og rom der nede, det ble mye brukt i ungdomsårene, jeg og Lise slet mye i de møblene

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    av mine foreldre fikk jeg en slaong til å ha i kjelleren, og rom der nede, det ble mye brukt i ungdomsårene, jeg og Lise slet mye i de møblene
    Var det et spesielt møbel som bare dere i Alta hadde?
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Konfirmasjon til Tornerose, hm......... Tror faktisk jeg var der.

Min konfirmasjon, husker ikke mye, men det var en kjedelig dag for jeg ville bare være med kjæresten min.

Jeg hadde blå kjole, konfirmasjonsselskapet ble holdt i en festsal i blokken der vi bodde. Hva som ble servert husker jeg ikke.

Gavene jeg husker er sykkel fra mamma og pappa, men den fikk jeg året før da min søster ble konfirmert. Gullsmykke fra mine faddere (De hadde som prinsipp at de ikke ga penger til fadderbarna.), Sølvsmykke fra kjæresten min. Og mer husker jeg rett å slett ikke, eller jo jeg tror jeg fikk en sølv ring med en eller en annen camilla (hundrelapp camilla????) hos min søster. En verdi sak som jeg klarte å miste .

Hvor mange penger husker jeg ikke, men det var neppe noe å skryte av.

Da kvelden kom, var jeg snar å skrifte å renne på dør til kjæresten min.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Fillerya Se innlegg
    Konfirmasjon til Tornerose, hm......... Tror faktisk jeg var der.
    Når du sier det, så er det akkurat noe som demrer. Men jeg kan ikke huske det helt klart. Du bodde ikke hos Tom da?
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose Se innlegg
    Var det et spesielt møbel som bare dere i Alta hadde?
    jepp hehehehe :25: :25: :25:

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Når du sier det, så er det akkurat noe som demrer. Men jeg kan ikke huske det helt klart. Du bodde ikke hos Tom da?
    Nei jeg bodde sikkert hos dere, for jeg var nok helt fersk kjæreste med Tom da. Tror det var i forbindelse med din konfirmasjon, den gangen jeg stupte på hav og berget i allefall tobakken.
    Tror vi hadde vært på punn sand, og i det jeg skulle gå i båten, så gled jeg og dukka under til midjen. Jeg var søkk våt og fikk ikke sitte i bilen til Tom, så jeg måtte gå fra Vika og til dere.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Nei jeg bodde sikkert hos dere, for jeg var nok helt fersk kjæreste med Tom da. Tror det var i forbindelse med din konfirmasjon, den gangen jeg stupte på hav og berget i allefall tobakken.
    Tror vi hadde vært på punn sand, og i det jeg skulle gå i båten, så gled jeg og dukka under til midjen. Jeg var søkk våt og fikk ikke sitte i bilen til Tom, så jeg måtte gå fra Vika og til dere.
    :25: Herlighet, det hadde jeg iallefall glemt av. Husker det var kjempefint vær og veldig varmt da jeg ble konfirmert, så det var vel kanskje ikke så rart du fikk lyst på en dukkert
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    72
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    konfirmerte meg borgelig, så vi måtte til hammerfest en gang i uka hele vinteren igjennom. (for de som ikke er kjent i nord så er det ca 15 mil alta-hammerfest en vei) konfirmasjonen var også i hammerfest, sjefen i statoil var der å holdt en tale, det var veldig høytisstemning over det hele, jeg hadde en hvit kjole og rødt skjerf og røde pumps på meg :01: veldig 80-talls

jeg fikk mest smykker lite penger, pengene gikk til ett camera jeg kjøpte meg senere :) jeg hadde en fin dag, og siden jeg ikke ble konfirmert en søndag så hadde jeg flere av venninnene mine i selskapet :) det var kos

Det er et sånt møbel man må ha når man er i nærheten av Pippi på besøk, for det tar tid, det er en mellomting mellom salong (som de bedrestilte med gardiner i hjemmene hadde) og "hengslengdegned" sofa, altså man slagonget seg i den

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    :25: Herlighet, det hadde jeg iallefall glemt av. Husker det var kjempefint vær og veldig varmt da jeg ble konfirmert, så det var vel kanskje ikke så rart du fikk lyst på en dukkert
    Nei, bade må man jo når det er fint vær. Og he he, det viktigste for meg akkurat der å da, var at ikke tobakken ble våt.
    Men jeg satte heller ikke særlig pris på min kjære som lot meg gå hjem søkke kave våt. :07:

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    ler av Lise :25: :25:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    72
    Nei, bade må man jo når det er fint vær. Og he he, det viktigste for meg akkurat der å da, var at ikke tobakken ble våt.
    Men jeg satte heller ikke særlig pris på min kjære som lot meg gå hjem søkke kave våt. :07:
    Å tenk, han gifta du deg med, slemme slemme sjærsten

Du må si til han i kveld, at du har mimret i dag, og er pissesur for at du måtte gå den gangen, bare sånn for å se hva han sier

+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist

Lignende tråder

1. Konfirmasjon
    av LizJane i kategorien Merkedager og høytider
    Svar: 8
    Siste innlegg: 11-03-10, 18:30
  2. Konfirmasjon
    av Gulloingen i kategorien Selskaper
    Svar: 18
    Siste innlegg: 10-04-08, 15:32