+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 25

Tråd: Hva husker dere spesielt godt i fra barneskolen?

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    15

Hva husker dere spesielt godt i fra barneskolen?

Hver dag fra 1 til og med 6 klasse sang vi " Deg være are" på begynnelsen av dagen.

Kommer aldri til å glemme den sangen nei.

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    39
    Hei..:05:

Husker den sangen godt ja...

Blokkfløyte og salmevers..

Noen lærere som gjorde stort inntrykk på meg og de som satte store skremmende spor..

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    15
    Husker vi i første klasse alltid sang "Da klokka klang" før vi gikk hjem.
    Også husker jeg veldig godt den siste uka før jul, med juleverksted hele uken. Beste uka i hele året var det. :)
    :j4: Annette :smilie_girl_244:
    Veronika 10 år :smilie_girl_275:

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    42
    Poengstyrke
    9
    Husker faktisk veldig godt at vi sang Jesus styr du mine tanker hver gang vi skulle ha diktat o.l. Ha takk og Gud for dagen når vi skulle hjem, samt Å du som metter liten fugl før vi spiste.

Vi pugget og sang mange kristne sanger og salmer. Husker dem veldig godt ennå. Ellers husker jeg veldig godt at vi fikk lov til å spille brentball hvis vi jobbet konsentrert og droppet friminutt. Ikke nei i vår munn da:)
    Hilsen Hilde
    Min Dagbok
    Alexander-88, Joachim-92 og Andrea 98

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Husker ikke noe spesielt som forbindes med skolearbeid.
    Men husker godt skuffelsen da jeg kom andre dagen i 1.klasse og pulten min på andre rad var opptatt, og jeg måtte sitte nest bakerst. Og der ble jeg sittende i 9 år nesten...
    Også husker jeg første gang en gutt sendte meg lapp om vi skulle bli sammen. Hadde ikke tenkt på gutter på den måten enda jeg. Men skal si han fikk opp øya mine. Men mellom han og meg ble det aldri noe, for jeg turte ikke svare:46:

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    33
    Poengstyrke
    20
    Husker godt da vi begynte med sløyd...

Hun læreren var helt pyton..... Sikkert derfor jeg ikke ble så flink der...

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Husker læreren min, som vi hadde fra 1 - 6 klasse, hun er forresten enda på den samme skolen, Vi var den første klassen hun hadde etter lærerutdanningen, Jeg gikk i ren jenteklasse, så gutter hadde vi liten kontakt med. Så var det Så moro når det kom rekrutter som hadde idrett på Haakonsvern, og hadde praksis på skolen, det var stor stas med de unge guttene..

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    20
    Det første som slo meg var vonde minner, kommer aldri til å glemme den læreren (hun fikk pedagog i timene noen år etter at vi var ferdig der)
    4 barnsmamma

Innmeldt
    May 2005
    Poengstyrke
    0
    Husker vi måtte stile opp i rekke på gangen to og to før vi gikk inn på klasserommet....

Morn morn morn jeg heter Cunniva,
    morn morn morn hva heter du?

Morn morn morn jeg heter ......

Slik satt vi i ring og sang i starten for å bli kjent....:02:

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Hildemor34
    Husker faktisk veldig godt at vi sang Jesus styr du mine tanker hver gang vi skulle ha diktat o.l. Ha takk og Gud for dagen når vi skulle hjem, samt Å du som metter liten fugl før vi spiste.

Vi pugget og sang mange kristne sanger og salmer. Husker dem veldig godt ennå. Ellers husker jeg veldig godt at vi fikk lov til å spille brentball hvis vi jobbet konsentrert og droppet friminutt. Ikke nei i vår munn da:)
    Vi sang også "Å du som metter liten fugl" og "Å takk og Gud for dagen", men ellers kan jeg ikke huske spesielt kristne ting. Vi pugget iallefall ALDRI salmevers som jeg ser noen av dere måtte. Trodde det hørte til fordums dager, jeg :03:
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Jeg husker at vi måtte stille opp før vi gikk inn i klasserommet. Vi hadde en fantastisk lærerinne fra 3-6 klasse. Så hadde vi henne ikke igjen før i 8. klasse, og da hadde vi nærmest krevd å få henne tilbake. Vi var veldig glad i henne.
    Hun het Rose og hadde langt hår, og en den hjerteligste latter på jord. Hun kunne av og til le sånn av noe som skjedde i klasserommet at hun falt ned i knestående og ikke greide å prate på ei stund. Hun var så flink med å gi ros og ris.
    Husker guttene som satt bakerst i klasserommet og rapte når vi spiste matpakka. Kunne ikke fordra det. En gutt i klassen fikk jeg bak med 3 år på rad, og så satt han der å stakk meg i ryggen med blyanten. Jeg var rasende på ham. Gjorde det bare for å få kontakt, men selvfølgelig på feil måte.
    Husker at guttene satte tegnestift på stolene, og en gang satte jeg meg på en stor stoppenål som stod i et viskelær. Jeg brølte av smerte. Og guttene lo.
    Jeg husker at vi elsket å lure oss inne. I klasserommet hadde vi storevinduer med lange gardiner. Vi smatt bak gardinene i vinduskarmen, og så ble vi låst inne i friminuttene. Det var en råartig sport.
    Jeg hadde egg i svampen til en lærer, det skummet noe grusomt da han skulle tørke tavla, så han trodde det var såpe Og jeg husker pannekakerøra på skolekjøkkenet vi hadde grønn konditorfarge i. En gang gikk lærerinnen ut av rommet og da begynte vi å kaste pannekakene (de grønne) opp i lufta for å snu dem på panna. Noe vi ikke fikk lov til hos henne. Plutselig satte den ene pannekaka seg fast i taket og i det samme kom lærerinnen inn igjen. Hun stod rett under pannekaka, og vi stod der så lattermild og lurte på når pannekaka skulle falle ned i hodet på henne. Noe som ikke skjedde dessverre Hun gikk ut igjen like fort, og da datt den ned. :25:

Å, jeg husker en del...

En lærer hadde så dårlig ånde at han ble nærmest mobbet av oss. Han var et skikkelig stinkdyr, og vi hatet å få hjelp av ham.
    En lærer vi hadde var så dårlig til å undervise, og en gang var han sammen med undervisningsinspektøren som skulle ha klassen under meg i matte. Han satt bak i klasserommet og plutselig sov han! :21: Han fikk sparken!
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Jeg husker en del, mange gode minner.
    Lærerinna vi hadde fra 1. - 3. klasse hadde meg seg en liten bamse. Han hadde en bitteliten ransel på ryggen, med blyant og papir i. Akkurat som vi elever hadde i vår ransel. Den bamsen var gøy...
    I 4. klasse fikk vi ny lærer, da sang vi "Fager kveldsol smiler..." hver dag, ved skoleslutt, helt til 6. klasse.
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    52
    Poengstyrke
    17
    Har bare gode minner fra skolen.Vi sang mye i barne skolen,elsket og synge.Sang hele veien hjem.En dame hørte meg når jeg sang på hjemmveien.Hun sa til min mor, hører på datteren din vær dag hun synger,det er så koserligt. Da hun fikk en datter, fikk hun samme navn som meg.Flott minne det, fra barneskolen..:05:Idag synger jeg kun på badet...:03:

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av dido Se innlegg
    Hver dag fra 1 til og med 6 klasse sang vi " Deg være are" på begynnelsen av dagen.

Kommer aldri til å glemme den sangen nei.
    Den sangen kunne jeg utenatt i de første skoleårene. Husker (har det ennå et sted) jeg lagde mors- eller farsdagskort hvor jeg hadde skrevet teksten til sangen

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Apr 2003
    Alder
    54
    Poengstyrke
    11
    jeg gikk på skole om lørdagen også husker jeg godt frk. Bakke som vi hadde i kirkehistorie.... hun var liten med grått hår i topp, hadde blå kjole med hvit krage og sort lakkbelte, sorte lakksko m liten hæl og surt lakk håndveske hengende på armen og så ut som hun var 100 år minst.... hehehehehehehehe..... skoleantrekket mitt var som oftest strekkbukse og lusekofte... og pinkort hår og amerika briller i lyseblå... eller foldeskjørt og cardigansett ....festlig syn i dag
    mamma til 3 store barn,
    Hege 27 ,gift m/Øyvind
    Erlend 23 , Cecilie 21,samboer m/Jan Erik:me7:
    Mormor til storebror Mathias 3 år
    og lille Emma:carriage:

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Husker dere?
    av Alfa i kategorien Husker du?
    Svar: 37
    Siste innlegg: 05-02-10, 17:47