PDA

View Full Version : Verdens verste naboer.

Annette
18-03-04, 00:20
Noen som ser på det nå??
De er jo klin gærne hele gjengen. :friends: :green:
Gud så glad jeg er for at vi har en gammel, koselig og normal dame som nærmeste nabo. :lol:

Lise
18-03-04, 00:43
Så slutten på det, he he for en fyr han som til slutt fikk et slag av naboen. Legge skylda på naboen når det er han som har torturert han i et år, jaja vet jo at naboen stjal dama hans, men.....

Annette
18-03-04, 01:01
Ja, han manglet noe i topplokket tror jeg. Og han var ikke den eneste. :roll:
Tenk å bryte seg inn hos naboen, tisse i maten dems og sette maten inn i kjøleskapet igjen da! :friends: :green45:

Vi (Helene og meg) har hatt vår kvote av gærne naboer vi også, når vi bodde hjemme. De spionerte på alle som skulle med skolebussen, og ringte til skolen hvis noen manglet og sa de skulket. Jeg og en venninne kastet snøballer i hagen dems, mange meter fra husveggen, de kom ut på verandaen og kjeftet oss huden full fordi vi kunne treffe bilen. Men, sa vi, bilen står jo ikke der. Nei, men den kunne gjort det, fikk vi til svar. :green: :roll:
De ringte til politi og brannvesen så ofte at de ( politi og brannvesenet) bare ristet på hodet hver gang de ringte. De vitset om dem også. Det var til og med underskriftskampanje i bygda for å "tvinge" dem til å flytte. :green:
Etter at vi flyttet til follo, fikk vi da selvfølgelig nye naboer som ikke var så veldig mye bedre. De stekte gjedde på grillen som lukta så fælt at hele nabolaget måtte rømme inn og stenge alle vinduer og dører. Han slo kona si på åpen gate, mannen i huset og eldstesønnen "spionerte" på meg og Helene når vi solte oss, de to nevnte klatret flere ganger opp på taket og spionerte på mamma når hun kledde av seg om kvelden, osv...
I tillegg har vi begge leid leiligheter av ikke helt " normale" folk.
Så vi har absolutt hatt mer enn vår kvote. :green:

mara
18-03-04, 10:34
fikk selvsagt ikke sett det..
kanal og tidspunkt??

merete n
18-03-04, 11:41
Huff da, Annette. Det hørtes ikke helt bra ut. Synd man ikke kan velge naboen sin.

sol
18-03-04, 11:47
Jeg har tydeligivs gått glipp av noe morro :D

Annette
18-03-04, 14:06
fikk selvsagt ikke sett det..
kanal og tidspunkt??

Det var på tv2 klokka 22.30.

cyberia
18-03-04, 14:58
Har vist gått glipp av det jeg og. Kanskje fordi jeg har så sjelden tid til å sette meg foran tv`en :-?

Lise
18-03-04, 17:20
He he for et liv du har hatt da Annette - snakk om gærne folk da... :green:

Annette
18-03-04, 18:48
He he for et liv du har hatt da Annette - snakk om gærne folk da... :green:

Ja de var, og er sikkert enda klin gærne.
Også var de finnmarkinger også. :ignore: :gris:

Lise
18-03-04, 19:02
Å men kjære er det der de havnet :green:

Annette
18-03-04, 19:08
Å men kjære er det der de havnet green

:gris: Jepp

Det verste med hele greia er at når vi flyttet derfra og til Ski, så hørte vi at de også hadde flyttet ikke så lang tid etterpå.
Og en dag jeg var i Ski og handlet, gjett hvem jeg gikk rett på. Den gærne naboen vi endelig var så glade for å bli kvitt. :green:
Så gudskjelov ikke mer til de da.

Lise
18-03-04, 19:21
Hi hi snakk om å bli forfulgt da... :gris:

Annette
18-03-04, 19:25
Hi hi snakk om å bli forfulgt da... gris

Sikkert fordi vi er så kule esse. :kul:

:green:

AnneM
18-03-04, 20:34
:lol: unnskyld at jeg ler Annette, men gud for noen syke naboer :roll:

Nå ser jeg hvor snille våre naboer er, tror jammen jeg skal invitere de på kake i morgen ;)

AnneM
18-03-04, 20:37
Jeg kom til å tenke på noen som bodde ved siden av en tidligere kollega av meg, de var helt gærne de og (kanskje de som har flytta sørover, hehe) Tegnet på husveggen med spraymaling, hang ut av vinduene og skrålte, tømte middagen/matrester ut av vinduene, midt i et boligfelt. Det kom selvfølgelig masse måker dit, så de skjøt de, og det lå døde måker på trappa, på taket og i hagen til naboene :roll:

Annette
18-03-04, 21:37
lol unnskyld at jeg ler Annette, men gud for noen syke naboer roll

Nå ser jeg hvor snille våre naboer er, tror jammen jeg skal invitere de på kake i morgen ;)

Ikke så dumt det nei. Ta vare på gode naboer er lurt det. ;)

Bare le du, det gjorde vi av dem også. :green:

Annette
18-03-04, 21:39
Jeg kom til å tenke på noen som bodde ved siden av en tidligere kollega av meg, de var helt gærne de og (kanskje de som har flytta sørover, hehe) Tegnet på husveggen med spraymaling, hang ut av vinduene og skrålte, tømte middagen/matrester ut av vinduene, midt i et boligfelt. Det kom selvfølgelig masse måker dit, så de skjøt de, og det lå døde måker på trappa, på taket og i hagen til naboene

:friends: Fa*** duster!
Spørs om det er de samme da, det er nok av sånne idioter der ute. Selv om det ikke skulle forundre meg i det hele tatt. :lol:

Helene_H
18-03-04, 22:43
[quote:ef895b4dd1="Lise"]Å men kjære er det der de havnet green

Jepp

Det verste med hele greia er at når vi flyttet derfra og til Ski, så hørte vi at de også hadde flyttet ikke så lang tid etterpå.
Og en dag jeg var i Ski og handlet, gjett hvem jeg gikk rett på. Den gærne naboen vi endelig var så glade for å bli kvitt.
Så gudskjelov ikke mer til de da.[/quote:ef895b4dd1]

De har flyttet tilbake hele gjengen...Fenstad og omegn :green:

Husker da de sa vi måtte flytte campingvogna på vår egen tomt, fordi legehelikopteret skulle lande der :roll:
For det første hadde det ikke vært plass til helikopteret under alle de ledningene, det var rett bortefor oss en megasvær plass den kunne ha landet på og sist men ikke minst.....det kom aldri noe helikopter :roll: :green: Tror de bare var misunnelige på vogna vår jeg :gris:

cyberia
18-03-04, 22:47
Tror de bare var misunnelige på vogna vår jeg :gris:
Ja det tror jeg og :green: Hva er ellers vitsen med å komme med noe slikt... men det høres nesten ut som naboene vi har her, er sikker på at de kunne kommet med samme kommentar :gris:
Men etter å ha lest om alle disse gærne naboene, så er jo våre "normale" i forhold, bare at de har en forkjærlighet for å klage på alt som skjer på denne eiendommen, alt vi ikke gjør på dems måte osv :roll:

Annette
18-03-04, 22:54
:green: Joda, jeg husker den. Og alle de andre episoden også. :roll:
St.hans festen og brannvesenet, armbåndet til Anita, Klorinen i hagen osv..

Denne ene her må jeg bare fortelle om:
Jeg og min venninne satt ute på plenen vår og lekte med dukker. Vi var vel 8-9 år tror jeg. Plutselig kommer nabodama ut og kjefter oss huden full fordi vi ikke ville leke med datteren deres. Vi satt jo som levende spørsmålstegn vi, for vi hadde aldri noen god omgang med de. Ja da, tenkte vi. Vi kunne vel alltids leke med henne. Så noen dager senere når vi så denne datteren ute, så spurte vi om hun ville være med å leke. Da tok det vel knapt 5 min. før naboekjerringa sto der igjen, og ga oss huden full av kjeft fordi vi lekte med datteren hennes. :roll: :green:

La meg bare legge til at denne datteren jeg snakker om her var psykisk utviklingshemmet, og ikke "helt med" på omverdenen. Men hun var den mest "normale" i hele familien. Og de hadde fem unger.

cyberia
18-03-04, 23:04
:lollol:

Helene_H
18-03-04, 23:10
:roll: Takk....jeg husker det....
Kom til å tenke på da vi lurte dem og.....med tanke på at de ringte skolen når ingen tok bussen....husker jeg gikk ut verandadøra på motsatt side av huset og snek meg bortover naboenes plener den andre veien. De ringte til skolen og sa at jeg ikke hadde gått til bussen, og fikk kjeft for å komme med løgner (hørte dette selv fra rektor)... Kan tro de ble paffe :green:

Annette
18-03-04, 23:14
Ja husker det ja. Men det var jo ingen som tok dem på alvor til slutt. Skolen, brannvesenet og politi bare "jatta" med dem og lagde vitser om dem. :gris:

Helene_H
18-03-04, 23:16
:gris:
Jeg synes synd på de som har dem som naboer jeg :-?

Annette
18-03-04, 23:20
:gris:
Jeg synes synd på de som har dem som naboer jeg

Ikke mitt problem lenger. :green:

De kan jo trøste seg med at de får mye å le av iallefall. :lol:

Helene_H
18-03-04, 23:24
:green: