View Full Version : Gnottene
Helt ærlig, hva syns dere om NRK sin nye serie om Gnottene? Jeg syns den er helt forferdelig. All denne fise- og prumpehumoren syns egentlig ikke jeg noe særlig om. Fikk helt bakoversveis da en av gnottene sist søndag sa "hold kjeften". Det er slett ikke slikt jeg vil at Sondre skal gå rundt å si. Ikke har jeg så veldig lyst at han skal snu rumpa rundt og prumpe på gud og hvermann heller.
Selve figurene og settingen er jo helt ypperlig til barne-TV, men jeg reagerer på innholdet i serien. Er det bare meg eller er det andre som også har reagert?
- sol
Har ikke sett det, men det hørtes ikke bra ut. Det er mye på barnetv som ikke er bra,men jeg trodde NRK var ganske nøye med hva de sender.
Skal ta en titt og se hva det er.
Vi har diskutert det et eller annet sted her inne før. Emil synes den episoden med promp og fis var hysterisk morsom, og det var kjempegøy å se på ham da han lo så godt og lenge. Jeg vil helst ikke være så streng med slikt, og vil ikke gjøre det til et tabu i vårt hjem. Men han går ikke akkurat rundt å fiser på oss heller. :bak:
Det lille jeg har sett så synes jeg faktisk at denne serien virker helt elendig..., men det synes jeg om mye av Barne-TV.
Jeg ble veldig nysgjerrig etter siste episode (Forrige søndag) - så denne søndagen skulle jeg se, jeg og :green:
Men det er ikke min type barnetv, og ikke fenget det Emil heller. Akurrat det hadde jeg ikke forventet, da han bare er 14 mnd. Men jeg likte ikke de figurene..... :-?
Jeg syns den er helt forferdelig. All denne fise- og prumpehumoren syns egentlig ikke jeg noe særlig om. Fikk helt bakoversveis da en av gnottene sist søndag sa "hold kjeften".
HELT ENIG MED DEG !!!!!!!!!!
Dette er noe av det tåpligste jeg har sett og ikke minst hørt. Figurene var fine med gode farger og snilt utseende, MEN fyttirakkern.
Jeg syns virkelig at dette var lite pedagogisk !! Nå har jeg en på 21/2 som er i rett alder til sånne lite morsomme ting. Han er veldig god og "veloppdragen" ennå, men han tar jo etter det de store gjør f.eks...
Og han får med seg det meste av det som sies og gjøres på barne-tv...
Ta det av plakaten, syns nå jeg !!
MVH; Rannei
Har bare sett den berømte prompe episoden men ungene har sett det hver uke. Kansje jeg skulle følge med til søndag. Dere som har sett den og ikke er fornøyde, hvorfor klager dere ikke til nrk. Tror de har godt av og høre hva folk mener, tror vi har altfor lett for å bare sette oss ned å godta alt. Tror vi må bli flinkere til å si fra.
Hva synes dere foresten om uhu. Synes det også er tåpelig. En gjeng med gjenferd eller spøkelse eller hva man kan kalle de. Unsett så skal de jo forestille døde folk. Synes ikke det hører hjemme på barne tv i det hele tatt.
Lillian;
Jeg har ikke barn i barnetv alderen, så det er ikke så mye jeg har fått sett av disse programmene.
Men det der UHU har jeg sett noe av, og det er jammen meg noe av det mest tåpelige jeg har sett på lenge..... men så har jeg ikke helt sansen for henne Mia heller :roll:
..... men så har jeg ikke helt sansen for henne Mia heller :roll:
Så enig, så enig! :lol:
Gnottene er godt likt her i huset av både meg og ungene. Fikk ikke med oss forige episode der de vuisnok sa hold kjeft.
Jeg synes det var velldig pedagogisk lagt opp til at den ene av de Kaysa (rosa) var den "slemme" som bare ville den søte snille "væh" vondt. Men når det kom til stykke så viste det seg at Kaysa sletes ikke var slem, hun var både snill og omtenksom å reddet væh som ikke tåler vann (han kan dø da) da han holdt på å ramle ned i sildrebekken.
Her var Kaysa et stort samtale emne i lang stund. Å Mathias bruker henne å samenligner andre " slemme" barn nå. Så nå vet han at de " Slemme" barna i bhg ikke er slemm, men at de er lei seg for at de kanskje ikke har noen å leke med. Å at de ikk vet hvordan de skal komme seg inn i leken med andre barn.
Når det gjelder den prompe, fise episoden, så likte vi den også. Fra 3-6år er nemmelig fise alderen, å det er stas å snakke om bæsj, å tiss og rompe. Det er en fase de fleste barn går igjennom, før den dabber helt av tilslutt.
Nei, Gnottene er noen herlitge skapninger som jeg tror barna kan lære mye ut av hvis de får tid og hjelp underveis til å reflektere over det.
Er nok helt enig med deg!!
-det eneste jeg likte var at det er musikk som det "swinger av"
Helt ærlig, hva syns dere om NRK sin nye serie om Gnottene? Jeg syns den er helt forferdelig. All denne fise- og prumpehumoren syns egentlig ikke jeg noe særlig om. Fikk helt bakoversveis da en av gnottene sist søndag sa "hold kjeften". Det er slett ikke slikt jeg vil at Sondre skal gå rundt å si. Ikke har jeg så veldig lyst at han skal snu rumpa rundt og prumpe på gud og hvermann heller.
Selve figurene og settingen er jo helt ypperlig til barne-TV, men jeg reagerer på innholdet i serien. Er det bare meg eller er det andre som også har reagert?
- sol
Har ikke sett den selv. Spurte Mona Cecilie (5,5) om det var mye fising der :-) Men det var visst bare en gang som en av figurene hadde hatt fisedag....
Anne Lise: Det stemmer at det var fise dag. Men hvis jeg hussker riktig så var det bare litt forran en sang og under hele sangen. Så det var ikke hele episoden, men det er vel det som sitter igjen til de voksne seerne da. :D
spill om Gnottene - inne på siden for bok- og spill-tips
Jeg syntes heller ikke innholdet i gnottene er særlig positivt ovenfor barna.. Men jeg må innrømme at Daniel elsker Gnottene. Han ler så han griner her..
Daniel blir jo 5 år om 2 måneder og er midt inne i den store promp og fis alderen. Så dette er humor på sitt beste for Daniel om dagen.
Daniel ser jo også en del på Fox kids og Cartoon Network. Jeg har lagt merke til at utrykk som "hold skjeften din" Pass deg, ellers for du deg en på trynet" Og slike ting går igjen i de fleste populære tegneserier.
Er det vi voksne som ikke henger med lenger?? Jeg syntes ikke dette er pedagogisk riktig for barna. Men jeg tror ikke det er skadelig heller. Guttene i gata lærer Daniel styggere fraser en dette..
Spillet var iallefall morsomt for MC og A
Du har helt rett der Mocca, jeg tor at det er umulig å passe dem for alt, og egentlig er det ikke det verste som skjer at de lirer av seg en frase eller to av og til.
Jentene kan si mangt og meget, men ikke til oss og det er vel viktigst det da.
Å skal man passe alt som blir sagt og gjort, kan de ikke være i barnehage eller på skolen, og iallefall ikke se på tv.
Jeg skjønner ikke helt hva som er galt med det programmet jeg da - har ikke sett så nøye på det da.
Vet ikke heller egentlig, jeg syntes bare det var dumt, akkurat som teletubbiene, liker ikke de jeg...
Men ungene her i huset synes gnottene er kjedelige, så da slipper jeg å ta stilling til det egentlig.. :green:
Teletubbiene er kjempepopulært her i huset :D
Her å, men jeg synes de er teite....Men Terese digger dem... :P
Sara og elsker teletubbiene, men gnottene har hun bare sett en gang tror jeg, tror ikke hun syntes det var noe særlig. Ellers går det helst på Cartoon og Fox Kid her i huset...Ellers fant jeg fram den "gamle" Disneyfilmen Den Lille havfruen for noen dager siden. Dukte plutselig opp etter noen år hos en tidligere nabo. Daniel satt som klistret foran TV. Men så er den jo nydelig og. Med noen så herlige kommentarer.
Helt ærlig, hva syns dere om NRK sin nye serie om Gnottene? Jeg syns den er helt forferdelig. All denne fise- og prumpehumoren syns egentlig ikke jeg noe særlig om.
Godt å høre at det ikke bare er meg som reagerer. Jeg synes hele serien er ørfjollete og har ikke sansen for det. Elise synes ikke det er så morsomt lenger hun heller, selv om hun var interessert i starten. Når de ikke greier å holde på oppmerksomheten til en snart fireåring en gang er det virkelig skivebom spør du meg. :roll:
vBulletin® v4.1.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.