PDA

View Full Version : Pompel og Pilt

Alfa
04-06-03, 11:55
Fra Barnevakten.no

Pompel og Pilt blir voksne
Til høsten kommer en bok med Pompel og Pilt i hovedrollen. Men i boken har de to dokkene blitt til mennesker, skriver Dagbladet.

For voksne
Ingen som vokste opp på 70-tallet klarer å glemme de to reparatørene Pompel og Pilt. Serien ble sendt på NRK, og sendte små skrekkbølger gjennom mange barn. Med boken "Opera Pompel og Pilt" er reparatørene tilbake. - Boka har blitt et lappeteppe av historier om Pompel og Pilt. Den handler om forholdet mellom dem og om stedet Gople. Jeg vil ikke nødvendigvis kalle det en roman, men det er et skjønnlitterært verk for voksne, sier forfatter Arne B. Mykle til Dagbladet.

Les mer her: http://www.barnevakten.no/barnevakten/sider/index?article=/main/nyheter/2003515_pompelogpiltblirvoksne

RanJa
11-01-04, 02:03
Glemmer ikke pompel og pilt nei - og vi har dem her - på film !! ;)

Siv
19-12-04, 02:08
Vi har også Pompel og Pilt på DVD og Magnus syns de er skikkelig kule :happy55:

Klara
19-12-04, 02:27
Husker at jeg selv ble kjemperedd av Pompel og Pilt.:div26:

Poden fikk se en liten snutt som gikk på TV for en stund siden ( 1 år tror jeg ) og hvis jeg på morro sier "reparere, preparere,......." med vaktmester Gordon stemme - da får han et bekymret drag over øynene og sier bestemt "Det er bra nå mamma!"

Birgit
05-02-05, 18:14
Ungene sitter og ser på Pompel og pilt nå og syns det er kjempemoro. Spesielt dama med pakkene syns de var skikkelig morsomt. Kjøpte den på DVD for en uke siden.