PDA

View Full Version : Savner Colargol

Helene_H
12-12-03, 18:25
....Colargol jeg ;(( Han er jo så søt da! :rosa:
Skjønner ikke hvorfor NRK må være så sære på barne-tv programmene sine. Snakket med de en gang, klaget altså.... De sa at Barne-tv må være pedagogisk riktig?!?! Kan ikke skjønne annet enn at de vil hjernevaske barna våre med all mulig slags møkk jeg, og la vær å sende de programmene som virkelig ER pedagogisk riktige i mitt syn. :evil: :roll:

Lise
12-12-03, 18:26
Helt enig - men det nytter ikke sloss mot dem - har forsøkt med lisensen....

Helene_H
12-12-03, 18:28
Uff, ja jeg vet....tror nok NRK har litt for mye makt jeg.....skulle vært moro om de kunne få skikkelig konkurranse da :green:

Tove
12-12-03, 18:32
A ja skulle og gjerne hatt Colargol igjen, den hadde nok Sara likt..men akkurat den kan jo ha noe med sendingsrettigheter og, er jo ikke noen norsk prod, var vel fransk om jeg ikke husker feil..

Helene_H
12-12-03, 18:39
A ja skulle og gjerne hatt Colargol igjen, den hadde nok Sara likt..men akkurat den kan jo ha noe med sendingsrettigheter og, er jo ikke noen norsk prod, var vel fransk om jeg ikke husker feil..

Jeg har allerede spurt NRK, jeg sendte en e-post for å klage, fikk et dårlig svar tilbake.....så jeg ringte og spurte hvorfor de ikke kunne sende bl.a Colargol igjen. Svaret var at det kunne de ha gjort, men pga av (tror det var) retningslinjer de har, må de sende barne-tv programmer som er mer pedagogisk riktig for dagens barn.
Men hva er vel mer pedagogisk riktig enn å lære å være snill med hverandre, ha respekt for mennesker osv....sånn jeg i hvertfall lærte det fra den gangens barne-tv. Jeg lar ikke ungene mine se på NRK's barneprogrammer lenger jeg, særlig ikke etter at Gnottene kom, med å lære hverandre å fise folk rett i fjeset :evil: Æsj...

Vi har Disney kanalen, og der synes jeg det går veldig mye bra. Ofte spør jeg ungene hva den og den mente med det og det.....de lærer mye om å ta vare på hverandre der synes jeg :D

cammie
12-12-03, 18:39
Åhhh, Colargol :rosa:

Helene_H
12-12-03, 18:40
:lol: jaaaa :rosa:

Helene_H
12-12-03, 18:44
Se bare her :rosa: :

http://home.online.no/~kgroenn/colargol

Tove
12-12-03, 19:25
Så koselig, men jeg begynner å lure, hvor pedagogisk er Gnottene da..heldigvis liker ikke Sara de noe særlig..

cammie
12-12-03, 19:26
Ja, de Gnottene har jeg også lurt på... merkelige greier... Hva er det som er pedagoisk ved dem da? At man lærer fargene?!!?

Helene_H
12-12-03, 19:30
Pedagogisk my a**!!
Det eneste ungene lærer av de Gnottene, er å være ufyselige og uappetittelige :evil:
Etter at de så den ekle episoden med fisingen, har de gått rundt og "sluppet en" i ny og ne og attpåtil ler av det....for det gjorde de på tv'n. :evil:

Annette
12-12-03, 19:41
Gnottene :evil: :evil: :evil: Der de synes det er morsomt å prompe i ansiktet på andre, og står og ler av det etterpå. :roll: Pedagogisk riktig meg i ræ**.

Da hadde det vært bedre med gode, gamle Lekestue, med hu fjollete Vibeke Sæter. :green:

Helene_H
12-12-03, 19:42
Jepp....det er i allefall pedagogisk....der lærer ungene noe fornuftig :roll:

cammie
12-12-03, 19:42
Da hadde det vært bedre med gode, gamle Lekestue, med hu fjollete Vibeke Sæter. :green:

I dag skal vi se i det ovaaaaale vinduet...

:lol:

Helene_H
12-12-03, 19:43
[quote:aa893911f3="Annette"]

:lol:[/quote:aa893911f3]

:green45: :oscar: :lol94:

Annette
12-12-03, 19:49
[quote:1ed5476a72="Annette"]

:lol:[/quote:1ed5476a72]

Syns hun var kul jeg.......vel å merke når jeg var 6 år. :lol:
Og Labbetuss da. :rosa:

Helene_H
12-12-03, 20:04
:gris: Ja nettopp....når du var 6 ja

Lise
12-12-03, 20:05
Har dere sett det tulleriet som går etter barne tv nå for tiden da - Bente Bent og ****** husker ikke det andre navnet - i dag handlet det om raping!

Annette
12-12-03, 20:06
Har dere sett det tulleriet som går etter barne tv nå for tiden da - Bente Bent og ****** husker ikke det andre navnet - i dag handlet det om raping!

Og Katja Kaj. :roll: :lol:

Helene_H
12-12-03, 20:10

Æsj, ja jeg har sett det...og ungene mine får heller ikke se på det...
De sitter og ser på Mulan på Disney channel de nå :D

Nennemor
12-12-03, 21:18
....Colargol jeg ;(( Han er jo så søt da! :rosa:
Skjønner ikke hvorfor NRK må være så sære på barne-tv programmene sine. Snakket med de en gang, klaget altså.... De sa at Barne-tv må være pedagogisk riktig?!?! Kan ikke skjønne annet enn at de vil hjernevaske barna våre med all mulig slags møkk jeg, og la vær å sende de programmene som virkelig ER pedagogisk riktige i mitt syn. :evil: :roll:

Pedagogisk riktig????? Har du sett Katjakaj og Bentebent eller? Makan til visvas. :roll:

RanJa
13-12-03, 00:42
[quote:a29732126e="Helene_31"]....Colargol jeg ;(( Han er jo så søt da! :rosa:

Pedagogisk riktig????? Har du sett Katjakaj og Bentebent eller? Makan til visvas. :roll:[/quote:a29732126e]

Lurer på hvordan mennesker som sitter og bestemmer at disse "nye" seriene er så bra jeg...

Helene_H
13-12-03, 02:38
[quote:6f957ee9f5="Nennemor"][quote:6f957ee9f5="Helene_31"]....Colargol jeg ;(( Han er jo så søt da! :rosa:

Pedagogisk riktig????? Har du sett Katjakaj og Bentebent eller? Makan til visvas. :roll:[/quote:6f957ee9f5]

Lurer på hvordan mennesker som sitter og bestemmer at disse "nye" seriene er så bra jeg...[/quote:6f957ee9f5]

Sånn er de -----> :fucy: :p3: :geek: :boink:

RanJa
13-12-03, 02:41
[quote:48c938e099="RanneiH"][quote:48c938e099="Nennemor"][quote:48c938e099="Helene_31"]....Colargol jeg ;(( Han er jo så søt da! :rosa:

Pedagogisk riktig????? Har du sett Katjakaj og Bentebent eller? Makan til visvas. :roll:[/quote:48c938e099]

Lurer på hvordan mennesker som sitter og bestemmer at disse "nye" seriene er så bra jeg...[/quote:48c938e099]

Sånn er de -----> :fucy: :p3: :geek: :boink:[/quote:48c938e099]

OKI - da er det jo forståelig !!!! :cry: ;)

turvid
13-12-03, 02:45
:lol:

Alfa
14-12-03, 21:40
Søte Colargol :rosa: Har heldigvis en bok om han da, som jeg fikk når jeg var liten.

Torunn
14-12-03, 22:31
Søte Colargol :rosa: Har heldigvis en bok om han da, som jeg fikk når jeg var liten.

Det hadde jeg også når jeg var liten, lurer på hvor den er :roll:

dragonfly
16-01-08, 18:05
Se hva jeg fant :D

http://www.youtube.com/watch?v=2nEwKbv5aBk&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Dd6ubsMmWAc&feature=related

Klara
16-01-08, 20:23
Siden denne dukket opp på lista over ulleste innlegg har jeg gått å nynnet på Colargol sangen - uten å ha åpnet linkene. Nå holder både jeg og gubben på å bli gal :25:

Alfa
16-01-08, 22:00
Så rart at denne dukket opp i dag. Jeg tenkte faktisk på Colargol til morgen i dag hehe. Jeg tenkte på alle gamle barnetv-program som jeg ønsket at kom på DVD. Colargol var en av dem.

merete g
20-01-08, 21:46
Mimrer bare jeg, husker jeg satt og så på colargol med eldesønnen Bjørn -Terje da han var liten :v9: som nå er 20år.:21:..jeg er bjørnen colargol som kan synge i dur og måll........ :1118: