PDA

View Full Version : Aldersgrense på film.

Annette
16-03-04, 20:14
I dag fikk jeg dvd i posten som jeg hadde bestilit, og ble litt forundret over aldersgrensen på den ene filmen.
Disneyfilmen "Kalde rumper" (Cool runnings) er satt til 15-års aldersgrense. :friends: Ikke er det sex eller nakenhet og en "voldsepisode" som går ut på litt krangling i en bar. Denne skal altså ikke barn under 15 år se, men Ringenes herre filmene og Harry Potter filmene kan 11-åringer se på. :roll:
Hvor er fornuften hen her da??

Tove
16-03-04, 20:21
"kalde rumper" er vel bare morsom, forstår ikke alltid de aldergrensene jeg da,

Helene_H
16-03-04, 20:34
Ola Potitt det vettu :roll:

Nennemor
16-03-04, 20:39
Den filmen er jo utrolig uskyldig og kjempemorsom spør du meg. Jeg kan ikke fatte at den har fått 15 års grense. :roll:

cyberia
16-03-04, 20:41
Jøss, må bare henge meg på Helene her jeg : Ola Potitt :roll:

Annette
16-03-04, 20:43
Den filmen er jo utrolig uskyldig og kjempemorsom spør du meg. Jeg kan ikke fatte at den har fått 15 års grense. roll

Ikke jeg heller. :roll: En mer "uskyldig" film skal man lete lenge etter.
Det er jo mye mer vold i tegnefilmer. Blant annet Tom og Jerry, Pokemon osv...
Veronika har sett på den i dag hun, til tross for den høye aldersgrensen.
Tror nok ikke det gjør meg til årets verste mor for det. :green:

Bubble
16-03-04, 21:17
:-? Noen ganger kan man lure på hvem som setter de aldersgrensene...

Annette
16-03-04, 21:21
:-? Noen ganger kan man lure på hvem som setter de aldersgrensene...

Skulle tro de satt med en bøtte full av tall oppi, og bare trakk tilfeldig aldersgrense. :lol:

Nennemor
16-03-04, 21:24
Tror nok ikke det gjør meg til årets verste mor for det. :green:

Jeg skal i hvert fall ikke stemme på deg i den kategorien hvis jeg blir spurt om min mening. ;)

Annette
16-03-04, 21:26
[quote:fd8abd4e26="Annette"]
Tror nok ikke det gjør meg til årets verste mor for det. green

Jeg skal i hvert fall ikke stemme på deg i den kategorien hvis jeg blir spurt om min mening. ;)[/quote:fd8abd4e26]

:pinkhear:

Bubble
16-03-04, 21:31
Skulle tro de satt med en bøtte full av tall oppi, og bare trakk tilfeldig aldersgrense. *lol*
:green: For en stund siden hørte jeg noen som anmeldte en film om pubertet og sånt, det dumme var jo selvsagt at de som filmen var ment for, var for unge til å se den.... :roll: ..Skikkelig moro da, å ta med mamma og pappa på kino for å se en film som kanskje kan gi svar på forskjellige ting man lurer på ... Synes jeg ser meg som 14-åring på kino med min mor for å se på film om pubertet, klining og seksuell debut... :gris:

Annette
16-03-04, 21:35
[quote:8c34c59033="Annette"]
Skulle tro de satt med en bøtte full av tall oppi, og bare trakk tilfeldig aldersgrense. *lol*
:green For en stund siden hørte jeg noen som anmeldte en film om pubertet og sånt, det dumme var jo selvsagt at de som filmen var ment for, var for unge til å se den.... :roll ..Skikkelig moro da, å ta med mamma og pappa på kino for å se en film som kanskje kan gi svar på forskjellige ting man lurer på ... Synes jeg ser meg som 14-åring på kino med min mor for å se på film om pubertet, klining og seksuell debut... :gris[/quote:8c34c59033]

Sikkert ikk det helt store nei. :green:

cyberia
16-03-04, 21:39
[quote:a85449fae0="Annette"]
:green: For en stund siden hørte jeg noen som anmeldte en film om pubertet og sånt, det dumme var jo selvsagt at de som filmen var ment for, var for unge til å se den.... :roll: ..Skikkelig moro da, å ta med mamma og pappa på kino for å se en film som kanskje kan gi svar på forskjellige ting man lurer på ... Synes jeg ser meg som 14-åring på kino med min mor for å se på film om pubertet, klining og seksuell debut... :gris:[/quote:a85449fae0]
Tror ikke akkurat jeg hadde gått på en slik film med moren min heller :gris:

mara
16-03-04, 22:01
ja, det med aldergrensen er littegranne rart..
hørte på radioen om den filmen om jesulidelser(husker ikke navnet) kontra bare bea..